Logopeda

Logopeda szkolny: Hanna Tarachowicz

Godziny zajęć:

Wtorek
9:50-13:30

Środa
8:55-13:30

Czwartek
9:50-14:25

Logopeda: Sylwia Grzesiak

Godziny zajęć:

Poniedziałek
8:00-8:45

Czwartek
13:40-15:20

Piątek
8:00-8:45 13:40-14:25

Logopeda: Martyna Tomkowiak

Godziny zajęć:

Wtorek
12:45-13:30

Środa
8:00-8:45

Czwartek
11:45-12:30


PLAN PRACY LOGOPEDY ROK SZKOLNY 2016/2017

W roku szkolnym 2016/2017 zajecia logopedyczne prowadzą H.Tarachowicz, M.Tomkowiak i S.Grzesiak.

Cele i zadania:
-Kształtowanie prawidłowej mowy pod względem fonetycznym, leksykalnym, gramatycznym
-Usuwanie wad i zaburzeń
-Stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy
-Doskonalenie mowy już ukształtowanej
-Usprawnianie techniki czytania i pisania

Diagnoza, terapia:
-Przeprowadzenie przesiewowych badań mowy
-Szczegółowe badanie uczniów zakwalifikowanych do terapii logopedycznej
-Opracowanie i utworzenie indywidualnych kart badania mowy
-Ćwiczenia oddechowe
-Ćwiczenia usprawniające motorykę narządów mowy( języka, warg, podniebienia miękkiego, żuchwy)
-Ćwiczenia właściwe z zakresu korekcji wad wymowy:
.przygotowujące narządy mowy do wywołania poprawnej wymowy zaburzonej głoski w izolacji
.utrwalanie prawidłowej wymowy zaburzonej głoski w sylabach
.utrwalanie prawidłowej wymowy zaburzonej głoski w wyrazach(nagłos, śródgłos, wygłos)
.utrwalanie prawidłowej wymowy zaburzonej głoski w wyrażeniach, zdaniach, opowiadaniach, wierszykach…
.automatyzacja poprawnej wymowy w mowie spontanicznej
-Wykorzystanie logopedycznych programów komputerowych

Ćwiczenia wspierające terapię logopedyczną:
.stymulujące rozwój słuchu fonemowego
.ćwiczenia ortofoniczne Replica rolex watches
.ćwiczenia i zabawy z muzyką - logorytmika
.ćwiczenia stymulujące ogólny rozwój dziecka(rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowej, myślenie, pamięć, orientacja przestrzenna)
.wyrabianie umiejętności posługiwania się poprawną polszczyzną
.stymulowanie językowego rozwoju dzieci poprzez ćwiczenia i zabawy doskonalące czytanie i pisanie

Zasady pracy korekcyjnej:
.wczesne rozpoczęcie terapii
.indywidualizacja
.systematyczność
.stopniowanie trudności
.utrwalanie
.wykorzystanie wszystkich możliwości dziecka
.współpraca z otoczeniem

Certyfikat za udział w projekcie logopedycznym
Ten certyfikat otrzymaliśmy uczestnicząc w projekcie wydawnictwa PROLEX. Celem tego projektu jest wspieranie prawidłowej mowy dzieci, a myślą przewodnią - WSZYSTKIE DZIECI MÓWIĄ POPRAWNIE. Podczas pracy przy realizacji projektu wykorzystane zostały ciekawe i różnorodne materiały do ćwiczeń logopedycznych - karty pracy, zagadki, łamigłówki, które uatrakcyjniły nie zawsze łatwą pracę nad prawidłowa wymową i odpowiednią dykcją. Replica omega watches

Poniżej prezentujemy ćwiczenia usprawniające narząd mowy

Ralph Lauren Outlet Clothing replik hodinek cheap rolex replica watches breitling fake watches best replica rolex watches replicas de relogios replicas de relojes Fake Breitling Watches replica watches for sale swiss replica watches breitling quality replica swiss omega

Ćwiczenia usprawniające narząd mowy
Rozwój mowy u dzeci
GALERIA

Do końca roku szkolnego pozostało:

2932 dni


Dziś jest
czwartek, 3 lipca 2025 roku

Od dnia 16.03.2008
stronę odwiedzono 2218623 razy
Szkoła Podstawowa im. Astrid Lindgren w Dąbrowie w katalogu Gwiazdor





Szkoła Podstawowa im. Astrid Lindgren w Dąbrowie