Opis zajęć w oddziale przedszkolnym
Zajęcia w naszych oddziałach przedszkolnych rozpoczynają się poranną chwilą swobodnej zabawy w kącikach
tematycznych. W ten sposób czekamy, aż wszystkie dzieci się zejdą i będą przygotowane na
rozpoczęcie dnia w szkole. Kiedy już wszyscy jesteśmy gotowi, spotykamy się na dywanie i siedząc
w kole rozmawiamy o wszystkich ważnych tematach – zarówno podsuwanych nam przez życie
codzienne, jak i wynikające z realizowanych programowo tematów. Po „rozgrzewce słownej” czas
zająć się książkami – piszemy, czytamy, liczymy i rozwiązujemy przeróżne ćwiczenia pomagające
nam się rozwijać. Po wykonaniu zadań w książkach przychodzi czas na śniadanie. Kiedy wszyscy
jesteśmy już najedzeni, idziemy na dwór. Spędzamy wtedy czas na spacerach i wspólnych zabawach
na szkolnym boisku. Kiedy pogoda nam nie sprzyja, z pomocą przychodzi nam sala gimnastyczna,
gdzie chusta animacyjna i inne ciekawe sportowe atrybuty umilają nam czas.
Poza książkami, rozmowami i zabawą robimy też inne ciekawe rzeczy – bierzemy udział w zajęciach
muzyczno-ruchowych, mamy lekcje religii i angielskiego a także zajęcia korekcyjne i komputerowe.
W kącikach tematycznych (przyrodniczym i czytelniczym) pogłębiamy swoje zainteresowania, a w
kąciku relaksacyjnym możemy się odprężyć. Bardzo lubimy prace plastyczne i ciągłe zdobywanie
nowych doświadczeń.
Ramowy rozkład dnia:
7.45 – 8.00 Schodzenie się dzieci, zabawy indywidualne i grupowe, kontakty indywidualne z rodzicami;
8.00 – 8.15 Ćwiczenia poranne lub zabawy ruchowe zajęcia edukacyjne kierowane przez nauczyciela różnorodna działalność dzieci – eksperymentowanie, badanie doświadczanie, poznawanie wierszy, piosenek, rymowanek;
9.00- 9.10 Czynności porządkowe, higieniczne;
9.10 – 9.40 Zabawy dowolne wg. Zainteresowań, zabawy tematyczne;
9.40 – 9.50 Przygotowanie do śniadania, czynności samoobsługowe;
9.50 – 10.10 Śniadanie;
10.10 – 10.30 Działania twórcze z wykorzystaniem różnych technik plastycznych i technicznych, gry dydaktyczne;
10.30 – 11.30 Spacery, wycieczki, obserwacje, ćwiczenia gimnastyczne na Sali lub boisku, zabawy na placu;
11.30 – 11.40 Czynności higieniczne;
11.40 – 12.10 Odpoczynek, relaksacja i wizualizacja, słuchanie utworów literackich i muzycznych;
12.00 – 12.30 Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, zajęcia kompensacyjno – stymulujące rozwój dziecka ;
12.15 – 12.45 Religia ( w poniedziałki i piątki);
12.30 – 12.45 Zabawy indywidualne, czynności porządkowe;
Każdy przedszkolak powinien posiadać:
PROSIMY O PODPISANIE WSZYSTKICH RZECZY DZIECI