23.06.2014 r. SP w Dąbrowie uzyskała tytuł Bezpiecznej Szkoły | |
![]() Hasło konkursu: Prawo, Przyjaźń, Tolerancja Konkurs przeprowadzony został w okresie od 20 listopada 2013 r. do 15 czerwca 2014 r. Regulamin konkursu: •Celem konkursu było spopularyzowanie wśród uczniów w całej Polsce podstawowych zasad funkcjonowania państwa prawnego i społeczeństwa obywatelskiego, w tym norm współżycia, poszanowania praw jednostki w tym ucznia-obywatela, przeciwdziałania patologiom, tolerancji wobec ludzi o odmiennej kulturze, rasie, obyczajach, solidaryzmu społecznego. Równocześnie konkurs miał służyć podniesieniu poziomu bezpieczeństwa szkół i uczniów. Nasza szkoła, przystępując do konkursu, przyjęła na siebie zadania, których wykonanie oceniane było przez jury punktowo, w skali 1-10. Warunkiem otrzymania tytułu i dyplomu „Bezpieczna Szkoła” było uzyskanie co najmniej 80 punktów z 10 zadań. Informacje o przedsięwzięciach w ramach konkursu przesyłane były sukcesywnie w ciągu jego trwania do jury w Warszawie. Zadania zrealizowane w ramach konkursu "Bezpieczna Szkoła - Bezpieczny Uczeń": 1. Przeprowadzenie, we wszystkich klasach szkoły, debaty uczniowskiej nt. Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel z testem sprawdzającym dla uczniów wg układu opracowanego przez szkołę. Ocena jury na podstawie testów, po 3 z każdej klasy, przesłanych do jury konkursu pocztą elektroniczną (odpowiedzialny: Tomasz Woźniak) 2. Przeprowadzenie szkolnego konkursu nt. Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi (nauczyciel-uczeń, dziecko-rodzina, koledzy w miejscu zamieszkania, osiedlu, miejscowości). Ocena na podstawie 10 najciekawszych prac wg wyboru szkoły, przesłanych przez szkoły do jury konkursu (odpowiedzialna: Monika Cegłowska) 3. Przeprowadzenie spotkań uczniów z przedstawicielami Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego, organizacji społecznych etc. nt. Bezpieczne zachowanie w szkole, domu, na ulicy; zagrożenia, udzielania pomocy, obrona konieczna itp. Ocena na podstawie opisu wykonanych przedsięwzięć, sporządzonego przez szkołę i przesłanego do jury pocztą elektroniczną (odpowiedzialni: Radosław Zajkiewicz, Łukasz Zmuda) 4. Przeprowadzenie pogadanek we wszystkich klasach na temat: Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka, w tym nietykalności cielesnej, a zwyczaje szkolne. Zalecane podjęcie tematu relacji „chłopcy-dziewczęta" - język, kultura osobista etc. „Czy uczniowie klną i dlaczego..." Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury pocztą elektroniczną (odpowiedzialna: Agata Przewoźniak) 5. Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów na temat Tytoń, narkotyki, dopalacze - jak się przed tym bronić. Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury przez szkołę (odpowiedzialny: Radosław Zajkiewicz) 6. Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów nt. Kibole, blokersi, grupy podwórkowe - co robić, jeśli rozpoznajesz zagrożenie, jak się bronić przed wciągnięciem do „paczki". Wskazany udział specjalisty ds. prewencji z Policji, pedagoga-specjalisty z zakresu resocjalizacji. Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury przez szkołę (odpowiedzialna: Hanna Tarachowicz) 7. Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem Mój przyjaciel jest inwalidą - jak kształtować podstawy akceptujące niepełnosprawność. Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury przez szkołę (odpowiedzialna: Sylwia Grzesiak) 8. Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem Nie jesteś sam. Jak monitorować sytuację osób z otoczenia szkolnego lub środowiskowego, które znalazły się w biedzie, chorobie, stanie sieroctwa społecznego lub „eurosieroctwa"; gdzie szukać pomocy. Wskazany udział przedstawicieli ośrodków pomocy społecznej i pomocy rodzinie, zawodowych kuratorów sądowych (odpowiedzialne: Anna Szymczak- Mazur, Izabela Wróbel) 9. Przeprowadzenie konwersatoriów na temat: Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia... Prezentacja może obejmować podstawowe reguły prawa cywilnego i karnego - w konwencji odpowiedniej dla grup wiekowych, a także tematykę przestępczości nieletnich i wykonywania kar orzeczonych przez sądy dla nieletnich oraz sądy powszechne (odpowiedzialna: Danuta Konieczna) 10. Wykonanie dowolnego zadania wg tematyki wybranej przez uczestniczącą w konkursie szkołę, dotyczącej kwestii bezpiecznej szkoły lub bezpieczeństwa uczniów (odpowiedzialne: Anna Płotkowiak- Przewoźnik, Hanna Hoffmann, Anna Bręczewska, Jagoda Adamska, Magdalena Frąckowiak) 11. Udział w seminarium Bezpieczna Szkoła 2014, które w okresie od 20 listopada 2013r. do 15 czerwca 2014r. przeprowadziło w formule e-learningowej Studium Prawa Europejskiego w Warszawie (uczestniczyła: Sylwia Grzesiak) Mamy nadzieję, że uzyskana wiedza i umiejętności dzieci w realny sposób przyczynią się do poprawy stanu bezpieczeństwa w szkole i wokół niej. Koordynator akcji w szkole: Sylwia Grzesiak | |
Zobacz galerię zdjęć z tego wydarzenia | |
Powrót |